مصرف بالای شکلات ، خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading ... Loading ...
بازدید 32

 252c4369df35b5b8d811a774c10d88df مصرف بالای شکلات ، خطر سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های جدید تایید می کند که خوردن شکلات به مقدار زیاد می تواند خطر سکته مغزی و بیماری شریانهای کرونری  قلب را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار سایت   به نقل از بی بی سی ،  تحقیقاتی که روی داده های بدست آمده از ۱۱۴ هزار و ۹ بیمار انجام گرفته و نتایج آن در وب سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده حاکیست که مصرف بالای شکلات، خطر این بیماری ها را کاهش می دهد.

اما پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلستان که این تحقیقات را انجام داده اند، در عین حال هشدار داده اند که مصرف بی رویه شکلات می تواند منجر به بیماری های دیگر شود.

بنیاد قلب بریتانیا هم گفته است که راههای بهتری از مصرف شکلات برای محافظت از قلب وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج برای انجام این تحقیقات خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را در میان دو گروه از مردم سنجیدند. یک دسته کسانی که هفته ای کمتر از دو تخته شکلات می خورند و دسته دیگر کسانی که زیاد شکلات مصرف می کنند، یعنی بیش از دو تخته شکلات در هفته.

نتایج این تحقیقات نشان داد که کسانی که شکلات زیاد مصرف می کردند خطر بیماری قلبی در میانشان ۳۷ درصد کمتر از کسانی بود که شکلات کم می خوردند.

مصرف کنندگان شکلات زیاد همچنین ۲۹ درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند.

خطر افزایش وزن و دیابت نوع ۲
دکتر اسکار فرانکو، یکی از این پژوهشگران گفت که کاهش فشار خون جزو خصوصیات شناخته شده شکلات است.

او به بی بی سی گفت که نتایج به دست آمده از این تحقیقات “امیدوار کننده” است، اما افزود که برای تایید این خاصیت مفید شکلات به تحقیقات بیشتری نیاز است.

پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام داده اند همچنین هشدار داده اند که مصرف شکلات می تواند منجر به افزایش وزن و دیابت نوع دوم شود.

آنها می گویند ممکن است در آینده بتوان از شکلات برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مغری استفاده کرد، اما تنها در صورتی که شکر و چربی شکلات کاهش داده شود.

دکتر فرانکو گفت: “توصیه این است که اگر شکلات نمی خورید، نباید مصرف شکلات را شروع کنید”.

او به کسانی که شکلات می خورند هم توصیه کرد که از مصرف بی رویه آن خودداری کنند و در عوض بطور مرتب مقادیری کمی شکلات مصرف کنند”.

ویکتوریا تیلور، کارشناس تغذیه در بنیاد قلب بریتانیا گفت: “شواهد موجود حاکیست که مصرف شکلات ممکن است برای قلب فوایدی داشته باشد، اما ما باید بفهمیم که دلیل این موضوع چیست”.

او افزود : “ما نمی توانیم بر اساس این تحقیقات به مردم توصیه کنیم که زیاد شکلات بخورند”.

خانم تیلور گفت : “در این تحقیقات مشخص نشده که چرا شکلات مفید است و اینکه آیا یک نوعی از شکلات از نوع دیگر مفیدتر است یا نه”.

به گفته این کارشناس تغذیه برای کاهش خطر بیماری قلبی راههای بهتری از خوردن شکلات وجود دارد.

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree