خوردني‌هاي خوشمزه افسرده‌تان مي‌كنند

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (6 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading ... Loading ...
بازدید 491

99c2a710315cede9108edf00f99d69e0 خوردني‌هاي خوشمزه افسرده‌تان مي‌كنند

طبق آخرين گزارش كارشناسان تغذيه غذاهاي پرچرب و شيرين ريسك ابتلا به افسردگي را افزايش مي‌دهد. البته محققان دانشگاه كالج لندن نكته ديگري را نيز كشف كرده‌اند و آن اين است كه رژيم‌هاي غذايي شامل سبزيجات تازه، ميوه و ماهي تا حد زيادي از افسردگي جلوگيري مي‌كنند.
آنها چندين داوطلب كه همگي خدمتكار بودند را مورد مقايسه قرار دادند. گروه اول همه نوع غذاهايي مي‌خوردند و رژيم خاصي نداشتند در حالي كه گروه دوم تنها غذاهاي سرخ شده،گوشت، لبنيات پرچرب و دسرهاي شيرين نوش جان مي‌كردند.
بدون در نظر گرفتن ديگر فاكتورهاي زندگي سالم مثل نكشيدن سيگار يا ورزش كردن، آنهايي كه غذاهاي كامل استفاده مي‌كردند حدود 26 درصد كمتر از آنهايي كه غذاهاي ناسالم و چرب مي‌خوردند شانس ابتلا به افسردگي داشتند.
همچنين احتمال ابتلاي افرادي كه بي‌مهابا هرچه كه دوست داشتند ميل مي‌كردند 58 درصد بالاتر است. محققان چند توجيه در رابطه با اين موضوع در نظر گرفته‌اند كه در مجله روان‌شناسي بريتانيا به چاپ رسيده است.اول اينكه بالا بودن ميزان آنتي اكسيدان‌ها در ميوه‌ها و سبزيجات تاثير محافظت كننده دارد چرا كه مطالعات قبلي نشان داده سهم بالاي آنتي اكسيدان با پايين آوردن خطر افسردگي رابطه مستقيم دارد.دوم اينكه خوردن مقدار زياد ماهي اثر محافظ در برابر افسردگي دارد زيرا ماهي بخش زيادي اسيدهاي چرب اشباع نشده دارد كه فعاليت‌هاي ذهني را تحريك مي‌كند و البته آنها مي‌گويند «غذاهاي كامل» از افسردگي جلوگيري مي‌كنند چون رژيمي كه در واقع رژيم خاصي نباشد و همه نوع غذا را شامل شود در واقع اثرگذاري تركيبات مواد خوراكي مختلف را بيشتر مي‌كند.
در نتيجه گيري اين مطالعه آمده است: «تحقيق ما سياست غذاي سالم خوردن را به افراد پيشنهاد مي‌دهد زيرا اين روش بهترين كار براي سلامتي و تندرستي است. بهبود رژيم غذايي را بايد به عنوان هدف اصلي جلوگيري از ناراحتي‌هاي افسرده كننده جدي گرفت.»اين تحقيق روي 3486 نفر با ميانگين سني 55 سال انجام شده كه همگي جزو خدمتكاران منزل در لندن هستند

 

Leave a Reply

Spam Protection by WP-SpamFree